måndag 23 mars 2015

En liten Saga.

Den 21 Mars klockan 03:13 kom vår andra lilla skatt till världen <3

Det hela började den 20 Mars, klockan var runt 8 och vi satt och åt middag, helt plötsligt gick mitt vatten. Det började rinna och höll på hela kvällen.. Vi ringde in till BB första gången vid klockan 10 då jag inte tyckte att värkarna hade satt igång ordentligt. De sa till oss att vi skulle ringa igen inom ca 2 timmar om värkarna inte satt igång och sedan åka in för en kontroll annars skulle jag höra av mig igen vid ett senare tillfälle om värkarna började.
Som tur var började värkarna komma, och de gick fort. De kom allt tätare och tätare men jag tyckte inte att de gjorde så ont utan de började tillslut ändra karaktär lite och det började trycka på istället.
Klockan började närma sig två på natten och jag började ha svårare att koppla av och började skaka lite vilket jag kom ihåg att jag gjorde när jag väntade Elsa. Eftersom förlossningen med Elsa gick fort kände jag att det var dags att åka in då jag inte hade någon lust att föda hemma haha :)

Vi ringde in till BB SÖS vid klockan två på natten och sa att vi snart skulle börja åka in. Bilfärden från Viby till SÖS var brutal och värkarna kom tätare och tätare med läskig fart. Väl framme beordrade jag John att parkera bilen och sedan gå tillsammans från bilen till förlossningen. Den lilla vägen på kanske 100 meter tog en evighet då jag fick värk efter värk. Väl framme vid klockan 03 gick vi direkt upp till vårt förlossningsrum. De kollade att barnets hjärta lät bra och kände på magen. Jag sa att jag tyckte att det tryckte på mer och mer så det tog av mig byxorna för att undersöka hur öppen jag var. Det visade sig att jag var helt öppen och barnet var på väg ut. Kände att jag fick lite panik då jag verkligen trodde att jag åkt in i tid denna gång men det var bara att sätta igång och krysta och ca 10 minuter senare tittade en perfekt liten flicka fram!









Inga kommentarer:

Skicka en kommentar