torsdag 11 juli 2013

Vaccination & Besök.

Så vad har hänt dessa dagar som passerat?.. 
Jag har varit hemma hos mina föräldrar en kväll utan Elsa för att få hjälp med matten utav pappa.
Sen har jag, John, Elsa och Micke har varit på djurgården och grillat och umgåtts en kväll.
Sen har jag gjort klart två inlämnings uppgift till religionskunskapen.
Jag och Elsa har också haft en heldag hemma hos Elin där vi njöt ute i solen :)

Idag så har jag och Elsa varit på vårdcentralen för att lillan skulle vaccineras, vägas och mätas.
Elsa ligger på sin kurva och är en nätt liten tjej på 9760 gram och hon är nu 76 cm lång :)
Ursh hatar verkligen när de sticker henne i benen, hon blir så ledsen och fattar inte varför någon vill göra henne illa.. Men hon var tapper och fick kolla i en bok och blev då snabbt på bra humör igen :) 

Anki och hennes bonus barnbarn har varit och hälsat på oss idag, och vi har haft det jätte trevligt!
Gått upp till fjällgatan och kollat på utsikten och ätit glass, gått till lekparken med Elsa och haft det skönt i solen. Elsa som tyckte det var så roligt med lite besök gjorde allt för att vara vaken och inte missa en sekund av dagen men när vi väl la ner henne i vagnen, gav henne nappen och täckte över den med en filt så somnade hon så söt och sov iaf en timme :p 
Elsa har verkat överlycklig över att busa med tjejerna! Det har verkligen varit full fart hela dagen :)
Vi hann även med en god middag som Anki lagade innan det var dags för dem att bege sig hem igen.

1 kommentar:

  1. Nämen, dem söta tjejerna som var med på dopet minns jag:)!
    Stackars lilla Elsa.. Agnes fick sin vaccination i veckan också.

    SvaraRadera