fredag 5 juli 2013

Vår vecka.

Det har varit dålig uppdatering här på den senaste tiden. Har inte haft någon lust att lägga min lediga tid på bloggen.

I söndags så vaknade jag och Elsa upp hemma hos mina föräldrar i Viby. John åkte hem ganska tidigt för han hade en liten inspelning han skulle gå på, så jag och Elsa stannade kvar. Blev en liten shopping tur på stinsen med mamma och sedan en sväng till Ulriksdals slott, sen hade hela dagen gått och det var dags för oss att bege oss hem igen.

I måndags så kom Carro förbi en snabbis på morgonen, så vi gick ut på en morgonpromenad med hundarna innan de var dags för mig att sätta mig och plugga. På eftermiddagen så kom Elsas faster hit och plockade upp Elsa, hon skulle vara barnvakt på kvällen då jag, John och Micke skulle gå på bio. Vi såg på nya superman som var riktigt bra :) Elsa hade varit jätte snäll, och sov så sött när vi kom för att hämta henne.

I tisdags så hade jag ett engelska prov som skulle skrivas på lokal. Så Anki var snäll nog att åka hit och ställa upp som barnvakt. Hon stannade och sov över här tills på onsdagen så vi hade två heldagar ihop. På tisdagen så kom även min pappa förbi på sin lunch och bjöd oss på mat på där med pasta.

Onsdagen spenderades till att städa lite och rensa lådor med Anki, sen gick hon iväg till lekparken en stund med Elsa så jag kunde plugga lite i lugn och ro.

Igår så kom min mamma och pappa hit och bjöd mig på lunch på molinos sushi :) Sen stannade mamma hos mig en stund så jag kunde bli klar med min religionskunskaps uppgift.

Elsa har blivit en riktigt liten höjdare på att sjunga sånger. Imse vimse spindel försöker hon glatt göra alla rörelser själv till, hon är så söt så! Sen är de två spanska låtar som hon också flaxar sina små armar och händer till :) 
Hon har också äntligen börjat använda sin gå vagn ordentligt. Hon far fram och tillbaka på golvet i köket, men hon vet inte riktigt hur man gör när man ska vända än. Då skriker hon på en att komma och hjälpa till så hon kan springa till nästa vägg och sen tar det stopp igen haha 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar