tisdag 8 januari 2013

Gästinlägg av Lotti.

Hej hej, Lotti här som myst hela dagen lång med Pamina och charmtrollet Elsa :)
Dagen började med att jag var hos barnmorskan i Tyresö och tog därefter bussen direkt till Gullmarsplan för att sedan ta mig till Erstagatan.
Resan gick bra, när jag väl kom fram till porten var det ett under att jag "trots att jag inte vart här på ett tag" kunde portkoden utantill :P (Bodde själv i samma hus som Pamina och John i 3 år men på 4e våningen). När jag sedan ringde på dörren så mötes jag av ett skrattandes jätte leende från Elsa och en vacker Mamma med Elsa i famnen. Dagen började med lite prat om min graviditet, sedan flöt hela samtalet på allt mellan himmel och jord, självklart mycket uppmuntran till Elsa som ville vara med i allt.
Sen efter ett tag började Elsas krafter ta slut så då var det dags för lite mat för att lada med ny energi. Vi började själva bli hungriga och diskuterade vad som fanns att välja på i området. Vi tog oss själva, alla 3 ner till "där med pasta" och åt en god lunch, jag valde självklart min favorit rätt- "pasta all polly" som är pasta i tomatsås, kyckling och fårost och så frågade jag Pamina vad hon ville ha då jag lovat att få bjuda henne på lunch som hon gärna gick med på. Hon ville ha en "cesarsallad" vilket jag hoppas alla vet vad det är, för det tänker jag inte beskriva, haha :P
Elsa satt för sig själv och filosoferade i vagnen medan vi åt och var så duktig så, hon klarade sig med en leksak och imponerade på mig, har aldrig sett ett barn tidigare som kan "vara sig själv" som Elsa är och nöja sig med att se saker utan att börja gråta. Tydligen tog det henne på krafterna då hon valde att somna till en stund i vagnen vilket såg så sött ut. Vi njöt till 1000 av lunchen och glömde helt bort att klockan rann fort iväg så John hade redan slutat jobbet och var hemma en snabbis innan han sedan skulle iväg för jobb möten så jag och Pamina bestämde oss för att försöka hinna med och säga hej till John innan han skulle åka iväg, så vi gick hem och utanför restaurangen tajmade Elsa in oss och vaknade upp med ett jätte leende när man sa "godmorgon Elsa" Hennes skratt är ju bara för underbart, som jag sagt, vart har hon fått det ifrån? Elsa gör ju verkligen än glad med leendet och jag hoppas verkligen jag också kan få ett riktigt Elsa charmtroll till bebis"
När vi kom hem öppnade John dörren åt oss och återigen så kom Elsas största leende fram när hon fick se sin pappa öppna dörren :)
John gjorde så rätt så som inte kunde låta bli att ta upp Elsa i famnen och gå direkt och lägga sig i soffan och ha "pappa dotter" pusskalas ;)
Det var helt underbart att se Johns kärlek till dottern.
Vi fortsatte att prata om allt mellan himmel och jord och så kom jag och Pamina in på "gardiner" samtalet då jag verkligen behöver några snygga gardiner till vardagsrummet hemma och juste- John är ju proffs och jobbar med detta så han kommer fram med världens störta pärm full med gardiner och ja allt, där sitter jag och bläddrar i som ett frågetecken och tyckte "allt vill jag ha" så jag la ner letan efter gardiner och sa att jag och Richard får bjuda över Pamina, Elsa, John, Reina på middag till oss så kan John istället få rekommendera vad som skulle passa hemma hos oss till våra fönster.

Ja vad har vi gjort mera? Druckit en kopp Te och kollat lite serie på tv :)
Nu sitter Elsa fullt koncentrerad i soffan med hennes leksaker och leker med dom och behöver ingen alls uppmärksamhet från Mig eller Pamina utan sitter där hel nöjd med nappen i munnen, det är en sötnos de lyckliga föräldrarna fått :)
Nu tycker nog Pamina att jag är jätte tråkig som sitter och bloggar så nu ska jag ta och sluta detta inlägg!

Tack Pamina och Elsa för att jag fick komma och mysipysa en hel dag med er, nästa gång hoppas jag att vi blir en till- att min flicka tittat ut så vi kan sitta och jämföra lite :P Eller nej två till, Reina också!!

Tyvärr blev de inte många bilder från dagen men här kommer några :)




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar