torsdag 4 oktober 2012

BVC.

Idag var det besök på BVC som gällde.. Lillan blev inte vaccinerad denna gången heller. På en vecka hade hon bara gått upp 100 gram, och då har jag ammat järnet.. Jag har ammat så fort hon klagat och alltid gett båda brösten. Senaste tiden så har hon börjat bli arg och frustrerad när hon ska äta och de gör mig stressad.. och jag försöker verkligen att lugna ner mig. Känns även jobbigt att hon spyr efter varje måltid!

Vår sköterska gick och pratade med deras doktor där och rådfrågade lite, sen bestämde vi att vi ska börja ge lite ersättning. Så jag ska först amma sedan ska vi ge henne 30-60 ml ersättning efter det.
Vissa måltider ska vi pröva att bara ge ersättning. Den ersättningen som vi ska ge fick vi köpa på apoteket och den ska vara bra mot barn som spyr mycket och vara skonsam mot magen.

Vi ska pröva detta i en veckas tid för att se hur hon mår av det, och hur mycket som hon går upp i vikt. Det känns jätte bra att vi prövar olika saker för att hon ska må bra (inte så att hon direkt mår dåligt, hon är annars en väldigt pigg och oftast glad tjej)  men jag känner mig lite misslyckad.. Jag var ju insatt på att jag skulle helamma i 6 månader. Allt gick ju så bra i början. Vet inte vad jag kan göra annorlunda?




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar