torsdag 20 september 2012

Middag med familjen.

Igår åkte jag och mor min kommunalt till Uppsala för att hälsa på bror min med SJ tåget från centralen.. 
Kan säga med säkerhet att jag aldrig hade kunnat åka dit själv.. inte bara för att det är jobbigt med vagn och hund utan mer för att tåget inte är anpassat för att man ska få ha både vagn och hund. När man har hund är man endast välkommen att sitta i ett litet bås i typ en eller två av alla vagnar, och där finns det ingen plats att ha vagn. Vagnen får dessutom inte stå i gången för den "blockerar" för andra då, så antingen måste jag låta vagnen eller hunden vara obevakade och det fungerar ju inte. Vi frågade en som jobbade på tåget hur jag skulle göra om jag åkte själv och hon sa otrevligt att jag aldrig skulle kunna åka om jag vill ha både barnvagn och hund bredvid mig. SJ är riktigt stelbentna! Är det mycket folk när man åker måste man fälla ihop vagnen, för annars tar den för mycket plats.. hade ju aldrig fungerat om det hade varit som igår då Elsa sov hela vägen.. hade jag behövt fälla ihop vagnen och plocka ut Elsa då hade hon blivit skitsur och det hade inte varit trevligt för någon. Åk aldrig med SJ själv med vagn och hund! Nästa gång blir det att testa hur det är att åka med upptåget.

Kvällen igår hos Tim och Carolina var väldigt mysig! De bjöd på god mat och lite kaffe och bullar innan vi åkte hem. Vi tittade på bilder och hade det riktigt trevligt. Alltid underbart att umgås med familjen :) 

 Vagnförvaring.. med Elsa i.
 Hundförvaring.. med mamma i. 
 Finmiddag!
Tim och lilla Elsa. 

2 kommentarer:

  1. Hehe ja det är inte så lätt att åka tåg med bebisar. mamma, jag o agnes åkte från hallsberg-sthlm för ngra veckor sen. resan tog 50 min xtra (totalt ca 2 tim o 40 min resa alltså)pga signalfel, agnes passade på att bajsa 2 ggr o ammade tre ggr under tiden. var ganska missnöjd långa perioder också. men hon var nöjd när jag stod upp o gjorde knäböj med henne i famnen samtidigt som tåget rullade :P så det är inget jag planerar att göra om närmsta tiden höhö

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det lät inte direkt som en mysig resa. ursh. Så finns det ingenstans att ta vägen heller .. utan det gäller att hålla ut.

      Radera