onsdag 26 september 2012

Sachsska.

Idag har det varit en händelserik dag.. 
Jag och John var med Elsa på hennes tre månades koll idag på BVC där lillan skulle vägas, mätas och vaccineras. Tyvärr blev det inte alls som vi hade tänkt oss.. Elsa hade från förra gången hon var där (ca en månad sedan) bara gått upp från 5088 till 5295 så hon låg under i sin viktkurva, men längden var det inget fel på och hon är nu hela 60 cm lång :) Detta med vikten oroade våran sköterska, och frågade lite om Elsa åt som hon skulle. Vi sa att hon äter ganska ofta och bra och att det inte brukar vara några problem.. men att hon spyr mycket! Nästan efter varje gång som hon har ätit. 
Det tyckte hon inte lät bra, så hon ville skicka vidare oss till sachsska barnsjukhus på remiss, där skulle en läkare kolla om det kunde ligga någon specifik orsak bakom varför hon spyr såpass mycket, och varför hon inte hade gått upp som hon ska. Sköterskan tror det kan vara något med att hennes magmun kan vara för trång, och då skall man fixa det med en liten operation.

Jag blev rätt nervös vid det här laget och John kunde inte följa med mig till sjukhuset för han hade en massa jobb som han måste få gjort. Då jag inte har några nerver av stål och visste att jag inte skulle fixa detta själv så ringde jag min fina kusin Elin som snällt nog ställde upp för mig.

Här på barnsjukhuset så har de undersök Elsa men inte kunnat fastställa något konkret än, de har observerat när hon har ammats och dessutom sett när hon har kräkts, och hon har blivit vägd så vi har kunnat se att hon fått i sig rätt mängd med mat. Allt detta tar ju ganska lång tid så timmarna flög iväg och de sa att vi skulle räkna med att behöva stanna här över natten.

Nu ligger jag här ensam med lilla Elsa bredvid mig och ska sova nu för i morgon bitti så ska lillan på ultraljud för att se hur hennes magmun ser ut. Sedan är det bara hoppas på det bästa och att vi inte behöver vara här hela dagen i morgon med, utan att vi får komma hem och att hon ska gå upp i vikt.

En trött liten Elsa har tagit blodprov, och har därför ett litet plåster på foten.

Här ska jag och Elsa sova inatt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar