söndag 16 juni 2013

Utan mitt allt.

Har varit dålig uppdatering här de senaste dagarna... Men Elsa fick feber efter Uppsala så vi har bara tagit det lugnt hemma. Men i fredags var febern borta skönt nog.

Elsa är inne i en mat vägrar period, det är riktigt frustrerande.. Vi har försökt allt möjligt för att få henne att äta men inget förutom en brödbit ibland har varit hon lyckats få ner i magen. Har lagat mat till henne, prövat med burkmat, lite olika grejer som hon kan sitta och pilla på och förhoppningsvis stoppa i munnen. Men det enda som hon vill ha är välling... Så i nästan en veckas tid har lillskrutt levt på välling, ersättning, vatten och bröd.

Jag har nu sovit ifrån min underbara dotter för första gången. Några tårar blev det precis när jag skulle somna igår och jag saknar henne nu när jag sitter och skriver detta så mycket att det gör ont i magen.

Mamma kom och hämtade Elsa igår eftermiddag och tog med henne ut till Viby. Efter det gjorde jag och John oss i ordning för vi skulle möta upp Micke och Petra på Grill vid klockan 6. Väl där åt vi fantastiskt god mat och hade det mycket trevligt. När vi ätit upp drog vi vidare till sky bar och satt och pratade och njöt av utsikten.

Allt hade iaf gått jätte bra för mamma och pappa, dom fick henne till och med att äta middag igår! Sedan sov hon nästan hela natten, hon vaknade någon gång och skrek till men när hon hittat sin napp somnade hon om igen. Sen vaknade hon igen vid 5 och fick sova med sin mormor och morfar och vid 8 klev dem upp.

Var skönt att gå ut och bara vara, inte vara mamma hela tiden. Fast när vi kom hem på kvällen och Elsa inte låg och sov i sin spjälsäng kändes det jätte jobbigt. Så fort John känner att han kan köra så vill jag åka och hämta hem henne, eller så får mamma och pappa komma hit med henne! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar